Publicerad av Stefan Knutsson den 08 Apr 2022
För ett år sedan fick vi ta del av Claes Nordmarks mycket intressanta föreläsning om etableringen av H2 Green Steel i Boden. Nu är han tillbaka för att uppdatera oss om hur läget ser ut idag och framåt! Den enorma satsningen för fossilfri stålproduktion som skapas i Bodens kommun kan jämföras med minst 85 000 nya arbetstillfällen i Storstockholm.

Claes Nordmark, kommunalråd i Boden är tillbaka.
Måndagen 11/4 2022 online kl. 12-13. Anmäl dig här!

Claes kommer nu att berätta om det aktuella läget kring etableringen av H2 Green Steel gröna stålverk i Boden utifrån alla möjligheter och utmaningar den resan hittills har inneburit samt hur läget ser ut idag och framåt.

Rotary Distrikt i Sverige Online (RO) har under året haft över 600 deltagare vid olika föreläsningar. Vid förra årets föreläsning med Claes Nordmark var 156 personer registrerade. Rotary nordligaste distrikt (Distrikt 2320) satte ribban högt för övriga Sverige, både genom antal deltagare och antalet lyssningar av inspelningen.
Alla är varmt välkomna, såväl medlemmar som gäster!