Postad av Kim Hall on° feb 27, 2019
Gå för skillnad är ett nytt intercityprojekt mellan Malmö-Öresunds Rotaryklubb och Malmö-Triangelns Rotaryklubb som är planerad att äga rum den 11 maj på Gustav Adolfs Torg.  Det är ett gemensamt evenemang där klubbarna tillsammans med Rotary Doctor, U-fonden och Shelterbox samt förhoppningsvis Stadsmissionen visar upp sina verksamheter samtidigt som Rotary får tillfälle att synas. I år är det Gomspaltprojektet i Vietnam och tandvårdsprojektet för hemlösa som insamlingen från tipsrundan går till. Samtliga deltagare betalar en summa, exempelvis 50 kr för barn och 100 kr för vuxna. Planeringsarbetet pågår för fullt.
Just nu arbetar en projektgrupp, under ledning av Karin Andersson, med projektet. Ingenting är klart eftersom vi inväntar polistillstånd och tillstånd från Malmö stad.
Är du intresserad av att delta, kontakta Karin Andersson