Publicerad av Ulf Bingsgård den 21 Jun 2021
Med start den 7 juli och därefter första onsdagen i varje månad, mellan klockan 19.00-19.45, kommer vi sända Rotary Wednesday Night Live. Det blir det nya formen av Guvernörens månatliga kommunikation med distriktets medlemmar. Ett sätt att inspirera och informera om vad som är på gång inom Rotary lokalt, regionalt och internationellt.
Upplägget kommer vara som en talkshow där de inbjudna gästerna exempelvis pratar kring projekt klubben drivit eller andra typer av arrangemang. Varje program kommer ha två lite längre och djupare samtal på aktuellt tema. Vi kommer även ha "Distriktet runt" med kortare inslag om vad som är på gång. Inslag, reportage, avrapporteringar och reklam om vad som är på gång. Detta kommer vara ett verktyg för information, inspiration och till och med utmaningar klubbar emellan. En fast punkt i programmet är "TRF Nytt" där vi kommer få uppdateringar relaterat till The Rotary Foundation. Dessutom finns förhoppningen att vi i varje program kommer kunna hälsa nya medlemmar välkomna i distriktets klubbar. Det kommer vara möjligt att vara med som publik på plats i studion. Under sändningens tid kommer man kunna chatta. Sändningen kommer spelas in och i efterhand sändas ut till distriktets alla medlemmar. Materialet kommer finnas tillgänglig via vår Youtube-kanal för att användas och spridas.
Ambitionen är att vi ska göra ett program som är så bra och intressant att även icke-rotarianer blir nyfikna och vill se vad vi gör. Vi ska skapa material som är intressant och kan spridas.

Sändningarna är bokade till den 7 juli, 4 augusti, 1 september, 6 oktober, 3 november, 1 december, 5 januari, 2 februari, 2 mars, 6 april, 4 maj och 1 juni.
Sändningstiden är kl 19.00-19.45 men vi öppnar upp Zoom-länken drygt tio minuter före sändning.
Länk https://us02web.zoom.us/j/85480935444