Publicerad av Kim Hall den 05 dec 2019
Återigen ett vansinnigt, bildat, roligt, 'bildande', otroligt musikaliskt, gediget och med fint dräktmakeri och dekor, förutom en inhyrd jätte i det årliga samarbetet mellan Lundaspexarna (bara killar) och Lund-IDEON Rotaryklubb om Kung Gustaf och hans söner, ärtsoppa, dotter, Hansan, Olaus Petri, reformationen för silvrets skull och så Nisse Dacke, förstås. Vad överskottet går till kan du läsa här nedan, och det är inte till Gustaf Vasa och hans odrägliga söner.

I år kunde totalt 72 000 kr skänkas till följande: TRF, 16.000 kronor, U-fonden, 16.000 kronor och Rotary Doctors, 40.000 kronor

Vad går då dessa pengar till?
  • Flickor i regionen Pokot i Kenya tackar speciellt eftersom Läkarbanken arbetar med projekt mot könsstympning.
  • Barn i Kamerun tackar för att de fått 1000 solcellslampor, så att de kan läsa läxor på kvällen, genom bidrag från U-fonden.
  • Unga kvinnor i Tanzania tackar för den IT-utbildning de får genom Lund-Ideon och U-fonden.
  • Barn i Sydafrika tackar för att de får bättre metoder för att lära sig läsa genom bidrag från The Rotary Foundation

Visst är det fantastiskt?
Se även information på Facebook (https://www.facebook.com/LundIdeonRotaryklubb/)