Publicerad av Kim Hall den nov 03, 2019
Nu närmar sig julen och det är tid att tänka på julklappar. Rotary Doctors har julklappen som kan göra skillnad för ett barn i Kenya. Skänk 120 kr till Rotary Doctors så kan ett barn få extra näringsrik gröt i tre månader eller skänk 100 kr så kan tio barn vaccineras. Du får ett gåvopris som du kan ge bort som julklapp. Beställningen måste göras före den 13 december till info@rotarydoctors.se
Den näringsrika gröten eller vaccinationerna går till barn som bor långt ute på landsbygden i Kenya. Rotary Doctors kör ut gröten och vaccinet i en jeep till hälsostationerna där människorna som bor långt ut på landsbygden får vård, mödravård och vaccinering.
Gåvobeviset utfärdas av kansliet, Mer information finns på Rotary Doctors hemsida
Det går bra att som klubb eller enskild medlem skänka pengar och få ett eller flera gåvokort som julklapp.

Det går också att göra som Rotaryklubben i Båstad som stickade babykläder som sedan skänktes till Rotary Doctors. Sätten att bidra är många, det är bara fantasin som sätter gränser.