Nu i dessa dagar är det en del klubbar som sparkar igång sina möten. En av de första är Helsingborg-Berga Rotaryklubb. De tog tillfället i akt och passade på att hålla ett morgonmöte med distans på Vasatorps Golfklubb måndagen den 17 augusti. 28 morgonpigga Rotarianer och gäster lyssnade till klubbchefen Pelle Sättare, som bland annat berättade att antalet spelade golfrundor i Sverige har nästan fördubblats 2020 jämfört med 2019. Coronasäkert, många permitterade, stor nyrekrytering, socialt och lagom ansträngande är en del av förklaringarna till det ökade golfandet.
Andreas Wald, tränare på Vasatorp gav värdefulla tips och tog kål på många myter. "Ta inte i! Jo, se till att ha så hög hastighet på klubban du bara kan. Men vrid upp. Stå med både vänster och höger fot som en anka. Det blir lättare att vrida upp och svinga igenom."
Helsingborg-Berga Rotaryklubb med fokus på friskvård och hälsa, ska se till att det blir fler Rotaryträffar på Vasatorp i framtiden. Så Håll Utkik! om du vill vara med att slå ett slag för hälsan på golfbanan.