Publicerad av Kim Hall den 01 Jul 2020
Lika stormigt som vädret var utanför Dragörkajen i Limhamn när guvernörsskiftet skulle äga rum har Rotaryåret 2019-2020 varit för Torkil Rönne och hustrun Jette. Som en virvelvind har de båda farit runt i sin "Rotarypimplade bil" när de besökt klubbarna i distrikt 2390, vispat runt så att SRS blev alldeles yra och infört ett IT-system i rekordfart. Inte ens Covid 19 hindrade dem från att göra guvernörsskiftet till en fest vi sällan glömmer. Nu har Torkil lämnat över stafettpinnen till Stefan Knutsson som distriktets guvernör 2020-2021. Frågan är om farten håller i sig eller saktas ner något... Se festen som Kristian Rönne så skickligt har illustrerat med foto och sin digitala penna.
Pianisten Maja Malmström och operasångaren Philip Hartman bjöd på operaklassiker blandat med musik skrivna av glömda kvinnliga danska kompositörer.

Det delades ut en hel del Paul Harris Fellow (PHF) utmärkelser under kvällen. Med den fina nålen medföljde ett inramat diplom förseglad med en kopia som skulle rivas bort. Koncentrationen eller snarare förvirringen var påtaglig.

Kristian Rönne tilldelades också en välförtjänt PHF för alla timmar han lagt ner på att skildra Rotarys många aktiviteter, möten och arbete. Det finns inget annat distrikt i hela världen som har fördelen att ha en sådan skicklig illustratör, designer och fotograf. Vi har tur! Tack Kristian!

Det var också några som tilldelades "Rotarian of the year" efter förtjänstfullt arbete i distriktsorganisationen (DO).

Lillemor Darinder har under hela Rotaryåret varit ovärderlig. Utan hennes insats undrar jag och många med mig hur det hade gått. Lillemor du är en stjärna - personifierad.

Stafettpinnen är ett nytt inslag som Torkil Rönne införde i samband med guvernörsskiftet. Stefan Knutsson fick därmed i uppdrag att nästa år föra stafettpinnen vidare till nästa guvernör som 2021-2022 blir Ulf Bingsgård och så vidare....