Kära Rotarianer!
Jag kommer att sakna de täta kontakterna med er. Men jag vet ju att Rotaryhjulet ska rotera. Det har det gjort sedan 1905 och det har ju fungerat bra. Ulf Bingsgård tar över och sedan har vi Guvernörslinjen säkrad ytterligare två år genom Margareta Robinson och Annika Skoglund. Jag ser verkligen fram mot att stödja dem i deras ambitioner att stärka distriktet. Lyssna in på Wednesday Night Live den 7 juli mellan 19 och 20. Då kommer jag att berätta om hur bra det gått med distriktsinsamlingen. Jag kommer att fortsätta mitt resande i distriktet och besöka det klubbar jag inte kunnat besöka fysiskt under året. Jag ser fram mot att träffa er live också. Men det blir inga ”officiella” besök UTOM för de klubbar som har medlemmar som jag delat ut PHF’er eller Rotarian of the Year till. Dessa klubbar vill jag verkligen besöka live.
Det kommer att ske en förändring vad gäller stödet för ClubRunner framöver. Mats Håkanson kommer att fortsätta vara vårt stora stöd i ambitionen att bli ett distrikt som ligger i framkanten vad gäller att utnyttja användandet av systemet. Ansvarsområdet för den nya kommittén som Mats blir Chair för är

CR-kommittén
1.CR-kommittén tillhandahåller ClubRunner som plattform och verktyg för distriktets och klubbarnas arbete med kommunikation samt klubb- och medlemsadministration. Det praktiska arbetet med innehåll/content hanteras av funktionärer inom distriktsorganisationen respektive hos de enskilda klubbarna.
2.CR-kommittén styr behörighetstilldelningen för distriktsorganisationens användning av ClubRunner.
3.CR-kommittén tillhandahåller utbildningar samt mejlsupport i användningen av ClubRunner.
4.CR-kommittén stöttar distriktssekreteraren genom att hantera de webbsidor som finns på distriktets webbplats under fliken ”Om distriktet”. Kommittén stöttar även övriga delar av distriktsorganisationen genom att lägga till nya, tomma webbsidor och ge den sidansvariga funktionären behörighet till denna sida.
5.CR-kommitténs ordförande är distriktets kontaktperson med ClubRunner i Canada.
6.CR-kommitténs ordförande är distriktets kontaktperson med övriga distrikt i Sverige som använder ClubRunner.
7.CR-kommittén ska arbeta för att främja användningen av CR i Sverige samt tillsammans med de övriga CR-distrikten driva och utveckla den gemensamma CR Sverige-webbplatsen och andra samarbetsprojekt.

Ni ska veta att Mats genom åren fått ta emot oerhört mycket stryk av de i Sverige som förespråkar andra system. Därför vill jag avsluta med att framföra ett jättestort TACK till Mats för det arbete han lagt ner på ClubRunner, både i distriktet och i Sverige.

Ha en fortsatt bra sommar önskar
er Guvernör på sin sista dag.

Stefan Knutsson