Publicerad den 04 Dec 2020
AG
De första viktiga pusselbitarna för verksamhetsåret 2021-2022, de assisterande guvernörerna, har fallit på plats. Vid ett möte den 3 december träffades de för första gången samtidigt som inkommande guvernör Ulf Bingsgård presenterade de första byggstenarna i sin organisation. Klart är att guvernörslinjen kommer bestå av distriktsguvernör (DG) Ulf Bingsgård, den då nyss avgångne guvernören (IPDG) Stefan Knutsson och den då inkommande guvernören (DGE) Margareta Robinson samt den nominerade distriktsguvernören, DGN.

De som kommer bli assisterande guvernörer under Rotaryåret 2021-2022 är en blandning av erfarna assisterande guvernörer och nya. En assisterande guvernör är distriktsguvernörens förlänga arm och klubbarnas stöd, den viktiga länken mellan distriktets guvernör och primärt klubbarnas president men också klubbarnas medlemmar. Onekligen kommer det vara viktigt med löpande kontakt mellan guvernören, de assisterande guvernörerna och distriktets klubbar även under kommande Rotaryår.

De som kommer vara assisterande guvernörer under 2021-2022 är
Annika Skoglund, Helsingborg-Kärnan Rotaryklubb, för område Helsingborg med omnejd
Knud Jensen, Helsingborg-Sofiero Rotaryklubb, för område Landskrona och Mellanskåne
Annika Svensson-Dahlgren, Lund International Rotaryklubb, för område Lund med omnejd
Karl-Erik Grevendahl, Malmö Rotaryklubb, för Malmö
Per Ohlqvist, Burlöv-Karstorp Rotaryklubb, för Malmö med omnejd
Hans Järvestam, Svedala Rotaryklubb, för Trelleborg och Söderslätt
Per Dahlman, Ystad-Tornväktaren Rotaryklubb, för Ystad och Österlen

Distriktssekreterare för året kommer Lillemor Darinder, Malmö-Skeppsbron Rotaryklubb vara och distriktsskattmästare är Göran Olofsson, Falsterbo-Vellinge Rotaryklubb.

Givetvis kommer fler distriktsfunktionärer att finnas i organisationen, men nu är grunden lagd.
Finns det intresse av att ingå i den framtida organisationen är det bara att höra av sig till DGE Ulf BIngsgård.