Publicerad av Elisabet Jensen den 09 Mar 2022
På internationella Kvinnodagen den 8 mars hade Distriktskommittén Empowering Girls bjudit in Katharina Sparre och Michaela Tehagen, Svenska Kyrkan att på ZOOM tala under ämnet "En Flicka Är Född". Vi tog del av ett föredrag utöver det vanliga. Vi har så mycket gemensamt. Det hoppas vi kunna bygga vidare på.

Katharina Sparre          Michaela Tehagen

Katharina Sparre och Michaela Tehagen avslutade sitt föredrag med att bjuda in till söndagens konsert i S:ta Maria Kyrka den 13 mars kl 15.30 då bland andra vår föredragshållare Michaela kommer att spela flöjt.

Karin Håkansson

En fin överraskning blev det när Karin Håkansson, generalsekreterare Rotary Doctors, berättade om den senaste utvecklingen av verksamheten i North Pokot. På Internationella Kvinnodagen överlämnade Empowering Girls distriktskommitté 8 000 kr till Rotary Doctors att användas till det dagsfärska projektet Upprop unga kvinnors rätt till hälsa. Pengarna var skänkta till Distriktskommittén Empowering Girls av klubbar och medlemmar under det år som gått.
Vill du skänka en gåva till Distriktskommittén Empowering Girls så använd distriktets konto.
Swish: 123 129 37 11
Bankgiro: 5256-3335
Skriv ”Empowering  Girls” som meddelande så hamnar det rätt.