Publicerad av Mats Håkanson den 14 Aug 2023
Nu finns det bara plats för fem lag till vid Distriktsmästerskapet i golf som spelas söndagen den 3 september. Distrikts­mäster­skapet är öppet för alla golfande medlemmar i de sydsvenskaste Rotarydistrikten 2390 och 2400. Det spelas på Landskrona Golfklubbs Eriks­torps­bana och anordnas av Rotary Helsingborg-Berga. Mästerskapet spelas i form av Texas Scramble i lag om fyra, där respektive klubb är laget. Skynda att anmäla ditt klubblag senast 27 augusti!

Startavgift per lag är 500 kr, som går till Shelterbox insatser i krisområden. Incheckning sker i klubbhuset kl 11.45, där erläggs greenfee med 595 kr per deltagare. 12.15 blir det gemensam lunch (115 kr per deltagare betalas på plats), varefter starten (kanonstart) sker 14.00. 18.30 serveras wrap med dryck (85 kr betalas vid lunchen) och prisutdelning.

Vi spelar Texas Scramble i lag om fyra personer där laget utgörs av din klubb. Varje lagmedlem slår ut, sen väljs bästa utslaget. Därifrån slår alla sin boll. Fortsätter tills bollen är i hål. Varje lagmedlem skall noteras för fyra utslag.

Din klubb sätter ihop ett lag om fyra medlemmar. Klubbmästerskap alltså. Får klubben inte ihop fyra spelare, ta in från annan klubb, låt en inkommande medlem vara med eller delta med ett lag om tre.