Publicerad av Kim Hall den 24 Apr 2020
Med anledning av Covid 19 frös den årliga distriktskonferensen med alla spännande föredragshållare, tema hållbarhet och banketten med underhållning och middag på Scandic Triangeln inne. Men de fina lotteripriserna som planeringskommittén, och då framför allt Leo Due lyckades samla in, finns kvar. Därför har guvernör Torkil Rönne tillsammans med kommittén beslutat att ersätta årets distriktskonferens med ett fantastiskt digitalt lotteri. Överskottet ska gå till välgörenhet och distriktets förmåga att idka välgörenhetsprojekt samt ungdomsverksamhet. Vad sägs om att vinna en Elcykel Energy Boost 19 med hjälm eller en målning av den franske konstnären Max Papart, Karborundun etsning, Ram 126 x 74 cm, Signerad 53/125 "Japanese Bird". Bussresa för två till Bornholm "All inclusive" Guidad tur av Leo Due den 14-16 maj 2021....med flera fina priser. Totala vinstsumman landar på 84 000 kr.
Det kommer att finnas 2000 lotter á 100 kr. Dragning sker när alla lotter är sålda, förhoppningsvis i samband med Guvernörsskiftet den 29 juni. Bengt Johansson, president i Malmö-Öresund RK, ansvarar för det praktiska med utskick av lotter. Klicka här för att köpa lotter. Du kan köpa både som enskild person och som klubb, då helst lika många lotter som antalet klubbmedlemmar.

Så här ser vinstlistan ut:

Vinster i Bild:
1) Elcykel