Publicerad av Stefan Knutsson den 11 Feb 2022
De närmsta veckorna har vi flera intressanta föredrag i våra klubbar.
  • Hur kan nya lösningar möta våra energiutmaningar?
  • Dricksvatten – en självklarhet?
  • Lantbruket – en högriskbranch?
  • Hur mycket skräp tar vi hand om?
Genom att besöka andra klubbar så öppnar vi upp för mer klokskap, intressanta möten och spännande möjligheter.

HUR KAN NYA LÖSNINGAR MÖTA VÅRA ENERGIUTMANINGAR?
Lund Ideon Rotaryklubb, torsdagen den 17 feb, kl 07.30 – 08.30
Mikael Dennbo med en bakgrund inom affärsutveckling och innovation arbetar som Innovationsstrateg på energibolaget Kraftringen. Vilka lösningar arbetar Kraftringen med.

DRICKSVATTEN - EN SJÄLVKLARHET?

Malmö Rotaryklubb, torsdagen den 17 feb, kl 12.15 – 13.00
Tove Landström är utredningsingenjör på VA Syd. Tove presenterar ett axplock av hur vår dricksvattenförsörjning fungerar.

LANTBRUKET – EN HÖGRISKBRANCH?

Svedala Rotaryklubb, fredagen den 18 feb, kl 12.15 – 13.30 Anmälan senast 17 februari kl. 11:00.
Dave Servin berättar om skörd och stigande priser för lantbruket. Vi kan ju nästan dagligen läsa om höjda priser på el, diesel, foder och gödning vilket gör lantbruket till en högriskbransch.

HUR MYCKET SKRÄP TAR VI HAND OM?

Helsingborg Sofiero Rotaryklubb, onsdagen den 23 feb, kl. 12.00 – 13.15
Weine Wiqvist , VD i Avfall Sverige under 25 år, delar med sig av sin långa erfarenhet av avfallssituationen i Sverige, Europa och resten av världen.