Publicerad av Kim Hall den 20 May 2020
Kommunikation är en framgångsfaktor om Rotary ska attrahera fler medlemmar, men också sina egna som redan är Rotarianer. Distriktet är till för klubbarna och klubbarna är till för medlemmarna. MEN det finns ju fantastiska utbildningar, gemensamma projekt, möten och mycket annat på distriktets "Gottebord". Därför gör vi en ny satsning att med Marie Nilssons professionella kunskap skaka liv i distriktets Facebook-sida ”Rotary D-2390”. Gå gärna in och gilla så sprider vi Rotarydistriktet 2390:s fantastiska värld.
Marie Nilsson är medlem i Lomma-Bjärreds Rotaryklubb, tillika guvernörsklubb 2020-21 under Stefan Knutssons ledning. Hon ingår numera i distriktets kommunikationsgrupp, där Kim Hall och Juris Neret är redaktörer, Mats Håkanson och Stellan Larsson IT-administratörer.
Distriktet kommer nu att ha två Facebooksidor:
En sida Rotary D-2390 som är öppen för alla och som har som sitt syfte att sprida information om Rotary distrikt 2390 – vad vi gör, vad vi bidrar till och vad vi vill. Sidan ska vara en kanal som ska marknadsföra Rotary och skapa ett intresse för fler att bli nyfikna på oss och kanske bli medlemmar.
Den andra sidan Rotary District 2390 - Sweden är en sluten grupp där medlemmar i gruppen kan skriva inlägg som huvudsakligen riktar sig till distriktets medlemmar.