Publicerad av Kim Hall den 23 Feb 2021
I dagsläget har vi en situation där många deltar i digitala möten, men saknar ofta de nödvändiga kunskaperna vad det innebär att leda och presentera online. Rotary International och Toastmasters International slöt 2020 ett samarbetsavtal. Distrikt 2390 har fått ett erbjudande om en sex veckors kompetensutveckling online för klubbarna och dess medlemmar. Eslövs Talarklubb, Toastmasters International har JUST NU ett erbjudande om en kurs som ger dig de praktiska och interaktiva inslag du behöver för att bli en bättre talare och presentatör i ett digitalt sammanhang.

Under 6 veckor får du lära dig:

1) presentera ett effektivt tal där du når fram med ditt budskap

2) hur du ger konstruktiv feedback som stärker och lyfter mottagaren

3) hur du kan förbättra din presentationsteknik så att dina åhörare blir intresserade och fortsätter vara intresserade

4) bli bekväm med att improvisera ett kort tal som inspirerar och gör en skillnad

5) följa en tydlig dagordning där alla medverkande är delaktiga och har en roll

6) bli medveten om hur du förbereder ditt framträdande så du gör intryck

7) hantera situationer vid strul som utmanar mötet

Var? Zoom

När? tisdagar kl 18-19 från 2 mars till 6 april

Konstnad: 500 kr ( för 6 veckor, och betalningsinformation ser nedan länken)

Anmäla: https://forms.gle/4LRZxfMXuwtEBRWt6

Kontakt information: Jing Li lijingnice@gmail.com

Toastmasters International är en ideell pedagogisk organisation med talarklubbar i hela världen med mål att hjälpa sina medlemmar förbättra muntlig kommunikation, att tala inför publik och få ledaregenskaper.