Publicerad av Kim Hall den 24 Apr 2021
Det blev en annorlunda men väldigt professionell digital distriktskonferens under ledning av guvernör Stefan Knutsson. Till sin hjälp hade han Krister Fraser, Burlöv RK, och Anne Marbrandt, Falsterbo-Vellinge RK, som konferencier. I tre timmar bjöd Distriktskonferensen på intressanta föredragshållare, som exempelvis Dick Harrison och Jessica Abbot, kända från Svt:s Fråga Lund. Men även experter som George Smidelik, Viveka Serder, Sonja Andersson, Elisabet och Knud Jensen med flera.

Att förbereda en distriktskonferens tar tid och kräver ett stort engagemang. Det är ingen En-Mans-Show på något sätt. En distriktskonferens ska vara underhållande, intressant, saklig och föra ut kunskap samtidigt som det ska inspirera alla rotarymedlemmar och klubbar i distriktet. Nu är det inte alla som närvarar på en distriktskonferens. I år var det cirka 147 deltagare, men då ska tilläggas att i vissa deltagarfönster fanns det flera som tittade tillsammans.

Vi tackar Krister Fraser som ställde upp med professionell studio och Anne Marbrandt som tillsammans med Krister gjorde ett professionellt framförande och fick alla deltagare att känna sig bekväma när det intervjuades. Vi ska också tacka den eller de som höll i kameran och producenten som fick allt att flyta på som det skulle.

Stefan Knutsson och vi som fick ta del av denna konferens tackar för ett professionellt framförande.

Kim Hall, webbredaktör