Publicerad av Mats Håkanson den 31 Jul 2022

Nu kommer vi in i första augustiveckan och utbudet av mötesprogram växer när allt fler klubbar som lämnar sitt sommar-ide. Det är läge för en rad trevliga utflykter: På måndagen fortsätter Helsingborg-Berga valstuga sina partipresentationer till frukost, nu är det dags för Sverigedemokraterna. I Skurup elva timmar senare får vi veta mer om organisationen Ett Skurup för alla. Tyvärr missar du, som inte redan har anmält dig, möjligheten att hos Hammenhög lyssna på Gudrun Schyman när hon funderar över frågan Vad gör man som människa när världen ser ut som den gör. På tisdagen kan du välja mellan att luncha i Kivik, där man berättar om livet som Rotary­stipendiat för tjugotvå år sedan och Tomelilla, där det handlar om Kulturtrampet, som Andrarum IF anordnar. På onsdagen blir det ännu fler möjligheter:

Då kan du äta frukost med Malmö-Triangeln och lyssna till refererensramar, njuta av Västra Hamnens frukost, där ämnet är solförmörkelser. Lunchen kan intas hos Malmö-Skeppsbrons, där man reser från Rumänien till Sverige, på Örestads golfklubb med rotarianer från Burlövsklubbarna eller i Höganäs med ett egoföredrag. På kvällen är det dags för en tur till Ven, där mötet handlar om kollektivtrafik eller varför inte tillbringa kvällen med distriktsguvernören i hans Burlövsstudio. På torsdagen besökar Simrishamnsklubben trädgårdsutställningen i Tjörnedala. Veckan kan sen avslutas med att tura från Helsingborg, sitta runt runda bordet hos Eslöv-Sallerup, äta lunch med Malmö-Slottsstaden på Wega eller med en uppdatering om säkerhetsläget i Kullabygden hos Höganäs-Kullen. Tänk bara på att en del av mötena kräver förhandsanmälan, se respektive program. Ha en fin vecka!