Magnus Stenbock Rotaryklubb i Helsingborg inbjuder till föreläsning! Torsdagen den 21 april kl 12:00 gästar landets främste Rysslandsexpert professor Bo Petersson oss och håller ett föredrag i Gustav Adolf kyrkan i Helsingborg. Föredraget hålls i samarbete med Svenska kyrkan och Gustav Adolfs församling.
Kriget har kommit till Europa och tusentals människor är på flykt! Ämnet för föredraget är ”Putins krig mot Ukraina”. Han ger oss en helt unik och initierad inblick i hur det kunde hända, vad händer nu och vad händer sedan.
Bo Petersson är professor i statsvetenskap och IMER (International Migration and Ethnic Relations) vid institutionen för Globala politiska studier (GPS). Han är sedan 2016 tillsammans med professor Karina Vamling verksamhetsledare för forskningsplattformen RUCARR - Russia and the Caucasus Regional Research vid Fakulteten för kultur och samhälle.
Väl mött och välkomna till ett oförglömligt möte på många olika plan samtidigt………………….
Ingen föranmälan men kom i god tid!