Publicerad av Kim Hall den 21 Feb 2020
Efter två intensiva veckor i Kapstaden är vårt Vocational Training Team snart på väg hem till Skåne igen! Vår teamleader Stina Salmonsson skriver efter ett avslutande engagerat Rotarymöte "De rapporterar från sjukhus de besökt och sett hur deras utrusning kommer till nytta." Vi önskar vårt team välkomna hem och ser fram emot att höra mer om alla deras erfarenheter!
Candice som kommer till oss berättade om vårt besökt hos åklagaren och att det väntrum de gjort fint för de sexuellt utnyttjade barnen användes och att allt fanns som behövdes. Samtidigt som alla berättar sitter alla medlemmar och märker böcker med Rotaryklistermärken för att någon ska lämna dem till ett bokhörn/minibibliotek på en skola". Stina skriver vidare "Resan har varit intensiv och omtumlande i vissa delar, men också så väldigt lika andra resor och platser som flera av oss rest till och varit i tidigare". Det är väl just det sista som är så intressant och lärorikt! Samtidigt som omständigheterna i ett land kan vara så olika är ändå likheterna slående!

Viveca Serder
Ordförande i TRF-kommittén