Publicerad av Kim Hall den nov 23, 2019
Carl Hedberg, PDG, fick ansvarsfrihet för sitt år som guvernör 2018-19. Han valde att tacka vissa nyckelpersoner som betytt väldigt mycket, förutom hans kära hustru Christina som varit Carls högra hand. En av de personer som lyckades göra det omöjliga möjligt är Mats Håkanson som tillsammans med Stellan Larsson utbildat och förklarat hur ClubRunner fungerar. Både Mats Håkanson och Stellan Larsson fick var sin PHF. De har gjort ett hästjobb med systemet, som nu idag fungerar alldeles utmärkt. Aldrig tidigare har Distriktet haft så effektiv kommunikation och information ut till sina medlemmar som nu.

Mia Rolf, medlem i Lund-Ideon Rotaryklubb, har fungerat som PR-ansvarig under Carls år fick också en PHF, likaså Britt-Marie Bengtsson, som fungerat som AG i Mellanskåne under samma period. Britt-Marie är medlem i Hörby Rotaryklubb.

Distriktet gratulerar alla flitiga rotarianer som ställt upp och gjort Carl Hedbergs år till ett bra Rotaryår.