Publicerad av Kim Hall den 16 Jan 2020
Nu är det dags för alla inkommande presidenter, sekreterare, skattmästare och andra engagerade medlemmar att anmäla sig till PETS lördagen den 14 mars på Scandic Triangeln i Malmö. Ett evenemang som är obligatoriskt för de tre första, men öppet även för alla andra medlemmar. PETS står för President Elect Training Seminar och är en inspirationsdag full med givande information om Rotary. Det är också ett bra tillfälle att få höra vad den inkommande guvernören 2020/21, som är Stefan Knutsson i Lomma Bjärred Rotaryklubb, har för tankar inför sitt år. Vi får även t.ex. ta del av hur en engagerad klubb kunde fördubbla sitt medlemsantal, sänka snittåldern med 11 år och öka närvaron till 70 %. Anmäl dig redan idag!
PETS äger rum Lördagen den 14 mars kl. 09.00 – 15.00 på Hotell Scandic Triangeln, Malmö

Programmet i stora drag

08.15-08.55
Registrering med kaffe och fralla

09.00-12.00
FLAGGPARAD OCH ÖPPNINGSANFÖRANDE
Torkil Rönne
ÅRET VI HAR FRAMFÖR OSS
En hälsning från inkommande RI president 2020–2021 Holger Knaak
Stefan Knutsson (DG 2020–2021) om möjligheter och utmaningar
HUR KOMMUNICERAR VI OCH KAN GOD KOMMUNIKATION GÖRA OSS TILL BÄTTRE LEDARE?

FIKA

VARFÖR LYCKAS KÖPING-SCHEELE ROTARYKLUBB?
En engagerad president med nya idéer. Resultat: från 39 till 65 medlemmar, sänkt genomsnittsålder med 11 år, ökad närvaro till över 70 procent. En berättelse om en verksamhetsutveckling som alla Rotaryklubbar kan genomföra.
Karl Beijbom, DGE distrikt 2340

12.00-12.30
LUNCH

12.30-14.30
PARALLELLA SESSIONER
Inkommande presidenter i AG-områdesgrupper
Inkommande skattmästare och sekreterare
Inspiration från distriktet

14.30-15.00
ÅTERSAMLING OCH AVSLUT
Stefan och Torkil

OBS!!!
Varje klubb har genom distriktsavgiften redan betalat för att tre klubbmedlemmar (normalt President, Sekreterare och Skattmästare) deltar i PETS. Men alla medlemmar är välkomna. För fler deltagare än tre från en klubb betalas kostnaden för de ytterligare deltagarna vid registreringen på PETS-morgonen. Kostnaden för varje deltagare utöver tre per klubb kommer senare att framgå på evenemangssidan.

Hjärtligt välkomna önskar
Stefan Knutsson