Publicerad av Kim Hall den 12 Feb 2020
Den 30 maj anordnar Lomma-Bjärred Rotary Club Lomma Hinderlopp i samarbete med Friskis & Svettis Lomma och Lomma Event. Om du anmäler dig på www.lommahinderlopp.se senast den 15 maj så får du en "boka tidigt"-rabatt. Lomma Hinderlopp har nu varit igång i två år och antalet deltagare har hela tiden ökat. Det här är ett lopp för alla och ett sätt att umgås och göra något tillsammans. Familjer, kollegor, vänner – VÄLKOMNA!
2019 blev en jättesuccé för Lomma Hinderlopp. Det var helt otroligt – fredagkvällen var full med nya anmälningar. 340 anmälda och i slutändan blev det inte mindre än 400.

Klockan exakt 10:00 på Lomma beach startade startern för första gruppen med 20 deltagare. Alla som kom i mål tyckte att det hade varit otroligt kul, men det var skönt när det var över. Det var just det familjära och hindren som var grejen – på några sträckor var det mera spring än hinder och det hade man kommentarer om. Något som arrangörerna kommer att tänka till om till 2020 års Lomma Hinderlopp!

2019 års överskott överträffade förra årets dryga 50 000 kr med råge – och då som nu oavkortat går till att göra livet lite lättare och roligare för de i Lomma kommun, som behöver det mest.

Juris Neret
PR-kommittéordförande i Lomma-Bjärred RC