Publicerad av Kim Hall den 16 Dec 2019
Helsingborg Råå-Ramlösa har firat 50 år som Rotaryklubb. Klubben fick vid ett ordinarie möte den 16 december ta emot en hedersutmärkelse av guvernörsparet Torkil och Jette Rönne som gratulerade klubben. Lucia med sitt följe sjöng in julen på Sundsgården i Helsingborg. Åke Person överlämnade en gåva på 50 000 kr i samband med jubileet och tilldelades därför en PHF med safir, som guvernören Torkil fick äran att överlämna med orden om hur viktigt det är för Rotary att det finns eldsjälar som Åke Person. Klubben fick ta emot diplomet från Världspresidenten Mark Maloney, som överlämnades av guvernör Torkil.
Den 22 november firade Helsingborg Råå-Ramlösa sitt 50-årsjubileum. Det var den kvällen som Åke Persson överlämnade sin gåva på 50 000 kr till Rotary.

Rotaryklubben i Helsingborg Råå-Ramlösa, Sverige, medlem sedan 29 december 1969, ges härmed erkännande för sitt engagemang för Rotarys syfte och idealet osjälviskt tjänande, skriver Mark Maloney, president, Rotary International, på diplomet.

På bilden ser ni;
Jette Rönne DG Supporter Malmö-Öresund, Carl Herbertsson, sekreterare och Catharina Herbertsson, president Helsingborg Råå-Ramlösa och Torkil Rönne, DG Malmö-Öresund, vid klubbmötet den 16 december 2019.

Catharina Herbertsson, president i Helsingborg Råå-Ramlösa RK tog emot ett diplom av guvernör Torkil Rönne i samband med klubbens 50-årsjubileum.

Guvernören Torkil Rönne fick äran att överlämna en PHF till Åke Persson som så generöst skämt 50 000 kr till Rotary.