Publicerad den 25 Oct 2020
115 barn kan tack vare lördagens evenemang i Trelleborg på World Polio Day vaccineras. Trelleborgsklubbarna stod ute på stan och sålde End Polio Now-pennor samtidigt som de informerade om Rotarys engagemang i Polioutrotningen. World Polio Day sammanföll med Trelleborg Citysamverkans evenemang #Halloweenlördag. Totalt såldes 110 pennor och lite spontana bidrag gavs till kampen mot polio. I princip innebär varje såld penna att ett barn kan få vaccination mot polio. Insamlingen har tagit oss några steg närmare en poliofri värld, säger Ulf Bingsgård, DGE.
Trelleborgsklubbarna lyckades till och med konststycket att komma med i media.

Om det är fler klubbar som är intresserade av de specialdesignade polio-pennorna går det bra att höra av sig till Ulf Bingsgård, DGE och medlem i Trelleborg St Nicolai Rotaryklubb.
Han har även tagit fram speciella etiketter för öl som är tillverkad i Hönsinge bryggeri (tror jag). Dessa går också att få tag på via Ulf Bingsgård.

Tillsammans kan vi rädda liv!